למה כדאי לכם להוסיף כתוביות לכל סרטון?

יש לא מעט סיבות למה כדאי להוסיף כתוביות לכל סרטון שאתם מעלים לרשת: הנגשה לציבור כבדי השמיעה, הגדלת מספר הצפיות, אופטימיזציה מבחינת SEO (קידום במנועי חיפוש), התאמה לפלטפורמות שונות ונוחיות חוויית המשתמש. בשורה התחתונה, ניתן לומר שהיתרונות של העלאת כתוביות עולים על זמן ההשקעה שדורשת ההכנה שלהן. נעבור על כמה מהיתרונות של יצירת כתוביות לסרטים:

נגישות:

למעלה מ-10% מהאוכלוסיה סובלים מירידה בשמיעה המתבטאת באובדן חלקי או מלא של יכולת השמיעה. מעבר למחויבות הערכית שלנו כחברה להקל על אותה אוכלוסיה, גם כמפרסמים חבל להתעלם מפלח כל כך משמעותי.

קידום:

על פי מחקר שנערך ע"י YouTube, סרטונים עם כתוביות קיבלו עליה של 13% בצפיות לאחר 14 ימים. הסיבה היא שהאלגוריתם של YouTube מאנדקס כתוביות, ומשתמש בתוכן שלהם כדי לדרג את התוכן שלכם. אם אתם משווקים מוצר/ שירות באמצעות אותו סרט, הגידול בצפיות אמור להביא באופן טבעי גם לעלייה במכירות.

שימוש נכון בפלטפורמות:

נכון לכתיבת מאמר זה, ברירת המחדל של פייסבוק היא לנגן את הסרטים במצב של Mute, אלא אם כן המשתמש מגדיר אחרת. מכיוון שהרוב המוחלט של המשתמשים לא נוהג לשנות הגדרות בכלל, סביר להניח שללא כתוביות, הרבה אנשים יצפו רק בתוכן הויזואלי של הסרט. זו נקודה למחשבה באופן כללי, האם הסרט שיצרתם עומד בזכות עצמו ללא סאונד, אבל זה כבר נושא לדיון אחר.

הגדלת קהל היעד:

לא כל מי שצופה בסרט בהכרח פנוי להאזין לו. יש הרבה סיטואציות שבהן לא מתאים לנגן סרטים עם סאונד כמו שעות מאוחרות, תחבורה ציבורית (לא עובדה שמונעת מישראלים לעשות את זה), במקום העבודה וכד'.   באופן כללי ניתן לומר שכתוביות נותנות הזדמנות לעוד אנשים במגוון סיטואציות לצפות בסרטים שלכם.

קהל ללא שליטה מלאה בשפה:

כתוביות נותנות אפשרות גם למי שלא כל כך שולט בשפת הסרט לעקוב אחרי המתרחש. מדובר גם בפלח שוק שחבל לפספס, וכתוביות עשויות לעזור לתקשר עם אותו קהל. אם הפניה שלכם היא לקהל בינלאומי, ההמלצה להוסיף כתוביות היא על אחת כמה וכמה.

לסיכום, כשחושבים על עלות הפקת הכתוביות מול התועלת שאפשר להפיק מהן, התשובה היא ברורה. אם הבעיה היא תקציבית, תוכלו גם להכין את הכתוביות בעצמכם בעזרת כמה כלים פשוטים. למשל Windows Movie Maker שבה תוכלו ליצור Captions משלכם ולהלביש על הסרטון עצמו, שימוש בכלי Subtitles של YouTube או להשתמש באחת מעשרות התוכנות החינמיות המומלצות ליצירת כתוביות.