מצלמת אקסטרים - GOPRO

מתוקף האהבה שלי לספורט אקסטרים, לצלילה, לסקי ולגלישת גלים, החלטתי לקנות מצלמת וידאו שתוכל לתעד את הרגעים הכייפים האלה שלי ושל החברים שלי עושים ספורט ונהנים מהחיים.
הבחירה הייתה קלה למדי, שכן המצלמה הקטנטנה הנקראת GoPro שמשווקת באגרסיביות ברחבי האינטרנט וב- youtube בפרט נראתה כמו הבחירה הנכונה.

ה –GoPro זוהי מצלמה שתוכננה במיוחד לצילומי אקסטרים במים, באויר וברכב.
היא מצלמת סטילס ווידאו באיכות HD,ת (1080p, 960p, 720p בשני מצבים – 30 ו-60 fps) קלה מאד לתפעול ויחסית זולה.
מדובר בריבוע קטן וכסוף עם עדשה וסוללת ליתיום הנתון בתוך קופסא שקופה ומאד קשיחה העשויה מפוליאסטר. זה המוצר הבסיסי, וברב החנויות נכון לשלהי 2012 היא עולה סביבות 1700 שקלים.
היא מגיעה בשלושה קיטים – למים המותאמת להדבקה על גלשן, לרכב – כזו המתאימה להדבקה על שמשת המכונית ולשטח כזו המתאימה להצמדה לקסדות ואופניים.

היתרונות ברורים, היא עמידה ביותר, אפשר להפיל אותה בלי חשש, אפשר לצלול איתה עד 60 מטר והיא אפילו מקליטה סאונד. אבל יש גם כמובן חסרונות, שבכל הפרסומות הנפלאות לא מספרים לכם עליהם.

יצרני ה – GOPro לא פראיירים. הם הבינו את מה שסוחרי הסמים הבינו כבר לפני שנים. תמכור את המצלמה בזול, יחסית למצלמות אחרות ממש ברבע מחיר, תן ללקוח להתלהב, אבל אז כשהוא יגלה שאין לה LCD ובעצם אין לו מושג מה הוא מצלם, שבמים לא רואים כל כך חד עם הקיט הרגיל, שעדיף לחבר אותה למוט כלשהו כדי שהאחיזה תהיה יציבה יותר, תפתח את מעיל הגשם הארוך ותראה לו שיש לך את כל הפטנטים לצילום יותר נוח ויותר טוב, אבל תמכור לו את כל האביזרים הללו במחיר גבוה שתוך רגע מגיע למחיר המצלמה עצמה.
אז להצמיד מסך LCD קטנטן עולה 450 שקל, ואם תרצו להרכיב עליה אריזה עם עדשה שטוחה באמצעותה רואים במים הרבה יותר חד תצטרכו להיפרד מעוד 330 ₪. מתאם חצובה, הדבר הכי בסיסי עולה 65 שקל, היא מקליטה די גרוע אז לא לבנות על סאונד, אלא אם כן משקיעים באביזר המיועד לכך ועולה עוד 100 שקלים. ויש עוד ועוד אביזרים לכל מיני מצבים וצרכים, הרשימה ארוכה מלהכיל.

לכן, בסיכומו של דבר כדי להגיע איתה לביצועים מקסימאליים צריך להוציא הרבה יותר מהסכום ההתחלתי. אבל יחד עם כל זאת היא מגניבה ומאד עמידה.
אני בינתיים ניסיתי אותה בעיקר מתחת למים בבריכה ובצלילות באילת ובצילומי time laps בעיר.
מקווה להוציא ממנה עוד ביצועים ממעניינים ולעדכן אתכם.

בינתיים תהנו מקליפ קיץ קטן וחמוד. צילומי חוץ נעשו באמצעות מצלמת וידאו Panasonic DVX 100A ומתחת למים כאמור עם ה – GOPRO, וזה צולם לפני ששידרגתי אותה וקניתי את המארז השטוח ואת ידית האחיזה. מה לעשות, גם אני התמכרתי…