בת מצווה קליפים - עשה זאת בעצמך

"אמא, תיכף הבת מצווש שלי, ועדיין אין לי קליפ! אני רוצה קליפ ואני רוצה שהוא יהיה הכי הכי יפה!" אם המשפט הזה מתנגן אצלכם בסלון בריפיט מפי בתכם שהגיעה בשעה טובה לגיל מצוות, אבל לתת קצת שקט לאבא ולאמא לא ממש בראש שלה, ואם הוצאתם את מיטב או למעשה כל כספכם על אולם, קייטרינג, ודי ג'יי ועל הרעיון להביא קוסם "נו אמוש באמת, מה אני ילדה קטנה?" ויתרתם מהר מאד – אל יאוש. עם קצת תושייה תוכלו לגרום לילדה שלכם להיות מאושרת "אם לא יהיה לי קליפ אני מתאבדת", בתקציב מינימלי – תוכלו פשוט לעשות את הקליפ בעצמכם!

בעידן הטכנולוגי של היום לכל אחד יש מצלמה וכל ילדון עם קצת ידע במחשבים יכול לערוך וידאו. בהנחה שאתם יצירתיים מספיק ובילוי משותף של כמה שעות מאומצות לא יגרור מלחמת עולם שלישית, תוכלו להפיק בעצמכם קליפ חמוד שלא יבייש גם את אבי נשר. מטרת סדרת הכתבות הזו היא לעשות קצת סדר בדברים ולהדריך אתכם בתהליך הפקת הקליפ המיוחל.

השלב הראשון של הפקת הקליפ הוא קודם כל הרעיון והתסריט. לפני שאתם הופכים את הבת שלכם לכוכבת הבאה של הוליווד, תחשבו יחד מהם הצדדים החזקים שלה, אם היא טובה מול המצלמה ואוהבת לעשות פוזות, או שהיא יותר ביישנית ומופנמת. במידה והילדה ביישנית, תמיד יעזור אם החברות או המשפחה יצטלמו איתה. אם יש לה ביטחון עצמי, עדיף למקם אותה במרכז הפריים כמו שהיא אוהבת. תחשבו אם אתם רוצים לשלב תמונות ילדות או קטעי וידאו ישנים ואיך עושים את זה כדי שהן יכנסו לסיפור בטבעיות.

אחרי שיש לכם את הבסיס הזה, תוכלו לעבור למלאכת התסריט. ממש כמו שמספרים סיפור, תספרו אחד לשני מה יקרה בסרט, מההתחלה שלו ועד הסוף, תבדקו שהכל מסתדר ויכול להיכנס בכמה דקות. כמובן שרצוי שתשלבו בסרטון הרבה הומור וצחוק. כדי שלא יהיה משעמם תחשבו על כמה לוקיישנים לצלם בהם על הביגוד, ועל אביזרים שיתאימו כדי שיהיה יותר מעניין וצבעוני. אני ממליצה להימנע ממלל מיותר ולהתרכז כיצד אתם מעבירים את הרעיון בצילום. אחרי שהתסריט מוכן, והתקשרתם לסבתא וסבא להזמין אותם להשתתף בקליפ לבת מצווש, זה הזמן לצאת לצילומים… בפרק הבא, איך מצלמים ומקליטים סאונד בתנאי שטח, ולא שוכחים ללחוץ על כפתור הרקורד מרב הוראות בימוי…לפרק ב' לחצו כאן